Summa sidvisningar

söndag 1 maj 2011

SISTA DAGARNA I APRIL

Har inte varit så flitig med bloggandet (eller fisket) senaste tiden då jag just nu har lite andra saker som ligger några snäpp över fisket på ”viktighetsskalan”. Försöker dock att hänga med lite ändå.

Har varit ute två pass sen sist.

Första var 110429.
Var på plats tidigt som f-n. Typ innan soluppgången.
Allt kändes hett men trots det hade jag inte så mycket som ett pet på mina beten.
Bytte då vattensystem och plötsligt hände det saker.
Redan inom de första 5 kasten hade jag ett bra hugg.
Kastade vidare och snart satt första snipan. Inte FF idag heller.

Knallade vidare och lyckades nästan förlora ett bete som fastnade i en stock på botten. Dock vann flätlinan J

Kom efter ett tag fram till ett halvsjunket träd. Lyckades få in min rödvita Buster mellan några grenar och efter typ 2 jerk kommer en gädda från ingenstans och suger i sig betet. Grymt hugg!!!!
Visar sig dock inte vara någon jätte men den var iallfall större än de mikrosnipor som jag lyckats fånga senaste tiden.

Utlekt men i bra kondition. Känns som om efterleksfisket äntligen är på G. Kul!!!
Efter detta lyckas jag tappa en snipa till inne vid fötterna samt att jag hade en ganska stabil följare. Allt på typ 20 minuters fiske. Kul!!!!

Andra passet var igår 110430
Var på förmiddagen iväg med grabben som skulle spela fotbollsmatch.
På hemvägen körde vi förbi ett ställe som jag funderat på att besöka en längre tid och eftersom spöet låg i bilen gjorde jag ett snabbstopp och la några kast. Stället såg riktigt hett ut!!

Inom 5 minuter hade jag tappat en hygglig fisk samt haft en följare. Inte illa!!! Eftersom min passagerare tyckte det blev långtråkigt åkte vi hem efter detta lilla minifiske.
Pga olika skäl blev det ett besök på kvällen igen och då var metgrejorna riggade.
Lät grejorna göra några drifter utan att jag lyckades få ”rätt” drift så jag bytte plats och till sist fick jag metet att gå dit jag ville.
Flötet stack direkt exakt där jag trodde och efter att ha väntat några sekunder för att vara säker på att det inte var betesfisken som lurade mig satt mothugget perfekt.

Just denna stund är det mest spännande inom gäddfiske. Oavsett om det är ett flötdyk ett en vippa som löser vid ismetet.. Pulsen stiger och man gör sig beredd för den där jättegäddan man hoppas det är J
Känslan är svårslagen!!
Denna gången var det dock ingen 15+ men det var en fin gädda i bra size som bjöd på en bra fight i den ganska starka strömmen. Kul med spöböj!!

Ställe verkar helt klart lovande. Kommer att fiska där fler gånger utan tvekan. Har även ”blivit kompis” med markägaren så det är inget problem. Fiskade sen vidare typ en timme utan att lyckas lura något mer men dom finns där.
Kul med ett nytt ställe på "heta-ställen-listan".
Detta ställe hyser garanterat 10+ fiskar och med väldigt stor säkerhet även betydligt större!!
TO BE CONTINUED……..


Totalt antal gäddfisketurer från isen i år : 17
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  i år : 21
Övriga fisketurer:1
Antal isgäddor:16
Antal öppet vatten gäddor: 33
Årsbästa (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
METE PB (Gädda): 9,4kg 101107

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar