Summa sidvisningar

söndag 19 september 2010

100918 STORM

Är just nu i Sverige några dagar och eftersom det var firmafest igår så hade man ju barnvakten fixad…….
Trots blåsten beslutade jag mig därför för att göra en liten minifisketur.
Pga (för er) ;-) okänd anledning så kunde jag inte komma till mitt riktiga hotspot.
Valde därför ett annat ställe som jag alltid trott på men som aldrig gett mig en enda fisk.
Ganska snabbt insåg jag dock att det skulle bli en jobbig dag.
1. Efter gårdagen Paintball innan firmafesten hade jag lyckats dra på mig en djävulsk träningsvärk i låren. Varenda steg kändes (och känns) som en enda lång plåga.
2. Blåsten gjorde det i stort sett omöjligt att kasta dit man ville. Jag fastnade i vass, träd osv. Hade mer trassel under denna turen än jag haft hela 2009…….
3. Växter….. Allt var helt igenväxt.

Trots detta lyckades jag ganska omgående lura en ganska fin gädda att hugga min 4 play.


4 play är ett av dom hetasete beten som finns!!
Det blev en bra fight på på min UL jerk prylar och den blev jättefint krokad så den kunde simma hem utan några skador. En trekrok i mungipan. Bra!
Har aldrig tidigare sett en gädda m,ed så långa tänder i förhållande till sin storlek. Fräckt!!
Efter denna fisk så blev det inget mer på detta stället. Testade sen ett annat ställe med mina haspel UL grejor men det gav inte ett endaste hugg…….
Det enda som hände var att mitt kamerastativ blåste omkull. Tur att kameran är stötsäker.
Nästa fisketur blir nog med Brink och då skall det fångas mer än en gädda!!!


SKITFISKE!!!!


Totalt antal gäddfisketurer i år : 37
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 75
Årsbästa (Gädda): 7,2 kg 100828
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar