Summa sidvisningar

fredag 12 februari 2010

100212 ISGÄDDA

Vaknade tidigt idag och kollade på termometern……

Hade ju tänkt att vara på plats med riggade spön vid 07.30 men detta kändes inte rätt med tanke på temperaturen…..
Hade en tanke att ljuset skulle föra med sig lite värme och väntade därför en stund extra.
Väl framme lastades allt i nya pulkan. Funkade superbra!!


Efter det riggade jag spöna och intog sen ”väntläge” ett par meter upp på land.


Efter ett par timmar utan minsta hugg så bestämde jag mig för att flytta till en annan del av sjön.
Upp med alla spöna och iväg…….
Direkt när jag släpper ner det 4:e spöet så hugger det innan jag riggat vippan.
Efter en 10 sekunder lossnar den dock…….
På med en ny mört och så hugger det direkt igen!
Även denna gången innan jag riggat vippan!
Efter en ganska tam fight landar jag denna snipa som direkt får friheten åter.


Ganska omgående får jag ytterliggare ett hugg som dock även den lossnar….
Efter detta händer inget mer.
Då klockan tickade väldigt snabbt idag så bestämde jag mig för att göra ett sista försök där jag började då det är där dom stora finns (tror jag).
Efter att ha borrat 2 hål så orkade jag inte mer (jag är klen) så jag beslutade mig för att bara fiska med 2 spön sista 15minuterna.
Resultatet av detta blev en snipa till.
Totalt idag blev det alltså 2 snipor och ett par tappade. Inte fantastiskt men ändå ganska kul.
När vippan löser och pinglan pinglar rusar adrenalinet….. Inte lika kul som jerk men i brist på annat……

Nu blir det lite jobb utomlands samt lite husfix men sen (läs snart) skall det isfiskas igen!!!

SKITFISKE!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 5
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 3
Årsbästa (Gädda): 5,5-6 kg 100206
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden:
Ganska lite blåst, halvklart med solglimtar och ca -9grad, Gäddan högg på mört

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar